Utveckla restaurangen med undersökningar

Utveckla restaurangen med undersökningar

Du driver en restaurang och vill att både personal och kunder verkligen ska trivas. Att maten är god och servicen på topp och att du inte missar viktiga detaljer som kan göra stor skillnad. Genom att både göra kund- och medarbetarundersökningar kan du mycket lättare utveckla och förbättra din verksamhet.

Gör undersökningar

För att ta reda på vad dina medarbetare verkligen tycker om restaurangen är det smart att göra medarbetarundersökningar. Detsamma gäller dina kunder. Låt dem på ett enkelt sätt få svara på ett par frågor som hjälper dig att förbättra din restaurang. Det bästa är att skicka en undersökning via mejl som kan besvaras i lugn och ro. Gärna anonymt. Då vågar både kunder och personal svara ärligt på frågorna. Gå in på Ungapped och testa helt gratis att göra en medarbetarundersökning för att ta reda på vad din personal tycker. Då får du också hjälp med hur du kan utveckla restaurangen. På samma plattform kan du också skapa professionella kundundersökningar.

Dina medarbetare

För en restaurang är det särskilt tre saker som är oerhört viktiga: läget, personalen och råvarorna. Din personal, vare sig de lagar mat i köket, står i disken eller serverar, har mycket kunskap som du har stor nytta utav. Det är klokt att regelbundet låta dem komma till tals så att du kan förbättra din restaurang på olika sätt. Genom att skapa en anonym undersökning hos Ungapped kommer de våga svara ärligt. Så att du får svar som du har nytta av.

Kundundersökningar

Det är klokt att även ta reda på vad dina kunder tycker. Som om det är dragigt vid fönstren, svårt att boka bord online eller om det är något särskilt som saknas. För att få kunderna att svara på frågorna kan det vara smart att erbjuda något som tack: en rabatterad middag eller dessert uppskattas alltid. Som företagare vill du bygga en relation med dina kunder, du vill att de ska återkomma. Samtidigt kan det vara klokt att inte skicka ut för många undersökningar. Du bör även beakta svaren så att kunderna upplever att du har lyssnat på dem.